Na portalu e-Savjetovanja je objavljen nacrt Javnog poziva na dostavu projektnih prijedloga
„JAČANJE KONKURENTNOSTI PODUZEĆA ULAGANJIMA U DIGITALNU I ZELENU TRANZICIJU.“
Alokacija Poziva: 1.140.000.000,00 HRK
Predmet Poziva: Podrškom ulaganjima poduzeća u zelene i/ili digitalne tehnologije ojačati konkurentnost i potaknuti rast MSP-ova kako bi povećali njihovu sposobnost da odgovore na izazove tržišta uzrokovane krizom nastalom kao posljedica širenja koronavirusa.
Prihvatljivi prijavitelji:
– pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014 (dokazuje se; Obrazac 3. Skupna izjava, ostali dostupni izvori).
– prijavitelj mora dokazati da u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja, koje su definirane u točki „Kriteriji za isključenje“
– prihvatljivi prijavitelji moraju do trenutka prijave projekta biti registrirani u sektorima u kojima se trebaju odvijati aktivnosti projekta, a koji obuhvaćaju sljedeće sektore Nacionalne klasifikacije djelatnosti: C Prerađivačka industrija (izuzev skupina koje su isključene u točki „Kriteriji za isključenje“)
Prihvatljive kategorije troškova:
Vrsta potpore | Aktivnost | Prihvatljivi troškovi |
I. Regionalne potpore | Ulaganje u materijalnu imovinu | a) priprema zemljišta; krčenje zemljišta;
b) trošak gradnje, rekonstrukcije zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i uređenje pripadajuće parcele; c) komunalni doprinos, cijene priključaka na vodovod i odvodnju i energetskih priključaka; d) trošak održavanja i /ili preuređenja, modernizacije zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i uređenje pripadajuće parcele; e) trošak energetskog certifikata i uporabne dozvole; f) nabava novih strojeva, opreme, alata, radnih vozila i strojeva, te s njima povezani troškovi aktiviranja, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ako ih u pogon stavlja dobavljač; g) troškovi montažne opreme i strojeva ukoliko su povezani s nabavljenom opremom te predstavljaju sastavni dio nabave opreme; h) nabava mjernih uređaja povezanih s projektom; i) troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver) koji su izravno povezani sa svrhom projekta; |
Ulaganje u nematerijalnu imovinu | j) nabava nematerijalne imovine u obliku patenata, autorskih prava, znanja ili drugih vrsta intelektualnog vlasništva
k) troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver) ako udovoljavaju uvjetima Programa državnih potpora. |
|
B) Potpore za inovacije procesa i organizaciju poslovanja | Unapređenje i inoviranje organizacije poslovanja MSP-ova | l) troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koji će raditi na provedbi projekta tj. aktivnostima inovacije procesa i organizacije poslovanja
m) neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja, sukladno članku 68. (1b) Uredbe (EU) br. 1303/2013 (najam prostora, režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl. te troškove održavanja uredskih prostora za potrebe provedbe projekta) n) troškovi znanja i patenata koji se pribavljaju ili licencijom ustupaju od drugih strana po tržišnim uvjetima za potrebe inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja o) troškovi amortizacije instrumenata i opreme Napomena: Prihvatljive kategorije troškova prijavitelja (članak 29. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 i Uredbe 2017/1084) za Potpore za inovacije procesa i organizacije poslovanja financirat će se samo inovacije procesa i organizacija poslovanja koje su povezane sa početnim ulaganjem za koje se traži regionalna potpora. Izračun amortizacije i troškova osoblja prikazan je u tekstu ispod tablice. |
Potpore za savjetodavne
usluge u korist MSP-ova |
Savjetodavne usluge koje
pružaju vanjski konzultanti |
p) usluge upravljanja projektom;
q) usluge stručnog nadzora građenja; r) usluge izrade izvedbenog projekta gradnje; s) usluge izrade dokumentacije za nabavu; t) usluge pripreme, uvođenja i certificiranja sustava upravljanja (kvalitetom ili poslovnim procesima ili uslugama) prema zahtjevima međunarodno priznatih norma odnosno tržišno priznatih certifikacijskih shema u) usluge revizije za verifikaciju troškova projekta, do maksimalnog iznosa od 75.000,00 kn |
Potpore za usavršavanje | Usavršavanje | v) troškovi predavača, za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u obuci;
w) troškovi poslovanja povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, poput putnih troškova, troškova materijala i potrošne robe izravno povezanih s projektom, amortizacija alata i opreme ako se upotrebljavaju isključivo za usavršavanje; x) najniži nužni troškovi smještaja za polaznike usavršavanja koji su radnici s invaliditetom; y) troškovi kotizacije za polaznike usavršavanja |
Potpore male vrijednosti
(de minimis) |
Grijanje i hlađenje | z) troškovi vezani za implementaciju energetski učinkovitog sustava grijanja i hlađenja (postrojenja, uređaji zajedno sa dodatnim dijelovima potrebnim za implementaciju sustava za proizvodnju energije za grijanje i hlađenje objekta). |
Promidžba i vidljivost |
aa) troškovi promidžbe i vidljivosti kojima se objavljuje sufinanciranje projekta od strane EU | |
Priprema dokumentacije projektnog prijedloga | bb) troškovi pripreme dokumentacije projektnog prijedloga i neophodne projektno-tehničke dokumentacije ( u iznosu do najviše 4% ukupne vrijednosti projekta) – Prijavnog obrasca, Investicijske studije s proračunom projekta (prihvatljivi od datuma objave poziva. )
|
Minimalni iznos potpore : 500.000,00 kn
Maksimalni iznos potpore: 7.500.000,00 kn
e-Savjetovanju možete pristupiti ovdje.
Informiranje se provodi u okviru projekta TUTOR – rasT podUzeTništva krOz infoRmiranje kojeg je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Sadržaj ove objave isključiva je odgovornost Razvojne agencije Sjever – DAN d.o.o.